Lekcje z klasą 1-3 to zajęcia edukacyjne przygotowane specjalnie dla uczniów młodszych. „Dzięki udziałowi w projekcie dzieci nauczą się, jak pracować w zespole, twórczo myśleć, nazywać emocje i dobrze komunikować się ze sobą. Cykl lekcji w ramach projektu oparty jest o przygody profesora Szkiełki, który zabierze dzieci w podróż po Archipelagu Emocji. Wciągająca fabuła projektu dostarczy dzieciom wiele radości i zabawy, dzięki czemu nauka stanie się prawdziwą przyjemnością”.

Uczniowie kl. 1b pod okiem wychowawczyni zrealizowali od początku roku szkolnego już cztery z wymaganych scenariuszy, na które wyrazili pisemną zgodę ich rodzice, w tym tematy takie jak: Jak się uczyć koncentracji uwagi?, Jak ludzie przeżywają emocje?, Jak wydobywa się emocje?, Jak ukryć emocje w filiżance? Do przeprowadzenia zajęć wykorzystywane były przekazane dzieciom materiały edukacyjne pt. „Profesor Szkiełko i tropiciele” (dużą planszę do gry, którą można powiesić w klasie, przewodnik po grze dla nauczyciela, 10 magnetycznych kart, indeksy dla uczniów oraz płytę CD z narracją przewodnika wyprawy – Profesora Szkiełki), dzięki którym na bieżąco mogą zaznaczać swoje postępy w grze – za każde wykonane zadanie dzieci otrzymują kartę do umieszczenia na klasowej planszy, a w swoich indeksach okolicznościowe naklejki.

„Głównym bohaterem zestawu jest profesor Szkiełko, który, badając emocje w kosmosie, wpadł w tarapaty – jego statek rozbił się pośród Bagien-bez-pomysłów na Planecie Twórczego Myślenia. Bagna rozprzestrzeniają się na coraz większym obszarze ze względu na zanikającą kreatywność ludzi. Profesor Szkiełko chciałby uratować świat, który jest jego domem, więc postanowił sprowadzić na Planetę Twórczego Myślenia grupę dzieci – tropicieli. Czeka właśnie na Twoją klasę, a Ciebie, Nauczycielu, chce prosić o pomoc w prowadzeniu małych badaczy – mianuje Cię Mistrzem Gry. Profesor Szkiełko będzie pozostawał z Wami w kontakcie, nadając z Planety Twórczego Myślenia wiadomości głosowe”.

Na dzieci czeka jeszcze kilka podobnie wciągających i angażujących zajęć, które doprowadzą ich do rozwinięcia kreatywnego myślenia, nauczą ich, jak rozpoznawać własne emocje i w jaki sposób je wyrażać oraz umożliwią ćwiczenie pracy zespołowej i nawiązywania koleżeńskich relacji. Ale to już w drugim półroczu…
wychowawca: Lucyna Skonecka